Поради батькам першокласників

  1. З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворювалось у щоденні хвилювання, вранці будіть дитину з усмішкою та лагідним словом.
  2. Не підганяйте, розраховувати час – це ваш обов’язок, якщо ви цю проблему не вирішили – провини дитини в цьому нема.
  3. Обов’язково привчіть дитину вранці снідати. Це важливий момент у запобіганні хвороб шлунка.
  4. Давайте дитині в школу бутерброд, фрукти, вона в школі витрачає багато сил і енергії.
  5. Привчайте дитину збирати портфель напередодні, ввечері перевірте, чи не забула вона чого-небудь важливого. Запитайте її, чи не передавав вчитель прохань чи розпоряджень батькам. Через деякий час дитина привчиться сумлінніше ставитися до своїх обов’язків і стане більш зібраною.
  6. Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без застереження на кшталт: „ Дивись, поводь себе гарно!”, „Щоб не було поганих оцінок!”, та таке інше. У дитини попереду важка праця.
  7. Забудьте фразу „Що ти сьогодні отримав?”, а краще запитайте: „ Про що нове ти сьогодні дізнався?”. Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу питань, дайте їй можливість розслабитись, / згадайте як вам було важко після напруженого дня /. Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитися, не відмовляйте їй в цьому, вислухайте.
  8. Після закінчення занять дайте дитині відпочити. Обід звичний для цього. Школяр може розповісти про свій робочий день і у такий спосіб звільнитися від психологічного напруження.
  9. Якщо дитина замкнулась у собі, щось її турбує, не вимагайте пояснень, хай заспокоїться, тоді вона сама розкаже.
  10. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть з дитиною спокійно.
  11. Домашні завдання для 6-річних дітей протягом року не задаються у відповідності до Наказу Міністра освіти та науки України.
  12. Протягом дня знайдіть / намагайтеся знайти / півгодини для спілкування з дитиною, а в цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
  13. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі розходження щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Коли щось не виходить, порадьтеся з вчителем, психологом. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
  14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини, коли щось її турбує : головний біль, поганий загальний стан. Найчастіше це об’єктивні показники втоми, перевантаження.

Бажаємо успіхів Вам та вашій дитині!

 

ДО ШКОЛИ БЕЗ СТРАХУ!

   Якщо ваша дитина пішла в перший клас, будьте готові до того, що день за днем ви дізнаватиметесь про неї щось нове, особли­во, якщо вона не відвідувала дитсадок. Як встановлюватимуться стосунки з ровесни­ками? Чи може спокійно висидіти цілий урок? Чи вміє самостійно переодягатись, запам’я­товувати завдання… Попереду у вас багато відкриттів, тому вам варто засвоїти – на дванадцять років ви також школярі. Цей довгий шлях вам належить пройти разом з дитиною – проводжаючи й зустрічаючи, допо­магаючи й підштовхуючи вперед, розділяючи всі успіхи й невдачі. Щоб допомогти малюкові, треба спочатку перебороти свої власні страхи. А для цього зосередьмося:

Дитина не зібрана і усе плутає?

Не лякайтесь – таке можна сказати не лише про вашу дитину, їй просто важко звикнути до порівняно жорстких рамок шкільного життя, коли не можна робити те, що хочеться, а потрі­бно готуватись то до фізкультури, то до малю­вання за розкладом. Ви цілком можете впора­тись з розгубленістю і незібраністю: на велико­му аркуші паперу напишіть розклад уроків і напередодні ввечері поговоріть з дитиною, що необхідно взяти й приготувати до кожного уро­ку. Щоб не було проблем з переодяганням, підберіть для шкільних занять максимально простий і зручний одяг, який дитина зможе зняти і одягнути без сторонньої допомоги.

Зовсім не вміє вчитись?

Що ж тут дивного, адже він – першокласник! Якщо дитині важко висидіти урок чи без нага­дування взятись за домашнє завдання, спро­буйте старий психологічний прийом – порівнян­ня дитини з нею самою: “Ти читаєш значно краще, ніж тиждень тому” чи “Ти так подорослі­шав відтоді, як став школярем”.

Щодня вникаючи в шкільні справи своєї ди­тини, постарайтесь допомогти осмислити усе, що відбувається. Наприклад, дитя не в змозі зрозуміти важливості підсумку своєї роботи. Для неї важливіші докладені нею зусилля. Не дорікайте малюкові за не надто хороший ре­зультат. Похваліть за старання і лише потім поясніть, як важливо довести справу до кінця. Постарайтесь разом з дитям найбільш цікаво побудувати розпорядок дня.

Складнощі з завданнями?

Навіть якщо завдання не дуже важливі чи складні, звички вчорашнього, дошкільного життя іноді не дозволяють малюкові зібратись й налаштуватись на роботу вдома. Домовтесь з ним, коли він має щодня сідати за уроки. Можливо, варто зробити так, щоб Ваш першокласник спо­чатку трохи погуляв. Фізіологи вважають, що нове піднесення фізичної та розумової праце­здатності настає у дітей близько четвертої години вечора, і це хороший час, щоб виконати домашнє завдання.

Дитина стомлюється від занять?

Щоб дитя швидше адаптувалось до школи, краще не перевантажувати його додатковими заняттями – в спортивних секціях, музичній школі і т д. Не старайтесь в погоні за кращими оцінками збільшувати обсяг додаткових за­вдань. Малюк стомлюватиметься, а його інте­рес до навчання може знизитись. Під час вико­нання домашніх завдань краще вимикати радіо та телевізор, щоб у квартирі було тихо. Тоді увага дитини не розсіюватиметься. Після кож­ної півгодини можна зробити невелику перерву й порухатись.

Як влаштувати учнівський куток?

Мало хто може похвалитись хорошими жит­ловими умовами, де дитина має окрему кімна­ту. Але, принаймні, робоче місце вашому шко­лярику просто необхідне. Для початку прибе­ріть з кімнати усе зайве і зробіть це разом, щоб дитині стало одразу зрозуміло – починається нове життя з новими більш серйозними реча­ми. (Але й не варто викидати з життя дитини усі іграшки – ваш школярик ще дитина, просто для них має бути окреме місце). В першу чергу йому потрібен стіл з шухлядами, якими користуватиметься лише він, персона­льна книжкова полиця й настільна лампа. Стіл повинен стояти біля вікна так, щоб світло падало зліва. На полицю поставте не тільки підручники, але й дитячі енциклопедії, атласи, художню літе­ратуру зі шкільної програми. Добре, якщо ви знайдете на стіні місце для карти – коли вона постійно знаходитиметься перед очима, дитина легко запам’ятає географічні назви.

Що повідомити вчителю?

Інколи вчителю не позаздриш: понад 20 індивідуальностей в класі, яких треба навчити ладити один з одним та ще і вчитися. Тому розкажіть учителю про особливості характеру вашої дитини, чого боїться і на що найбільше ображається. Знаючи особливості учня, вчи­тель знайде з ним спільну мову.

 

ЯК ОРГАНІЗУВАТИ  ПЛАВНИЙ ПЕРЕХІД ВІД ДИТЯЧОГО САДКА ДО ШКОЛИ

    „Ваша власна поведінка –  найвирішальніша річ. Ви гадаєте, що виховуєте дитину тільки тоді, коли розмовляєте чи наказуєте її. Ви виховуєте її щомиті Вашого життя, навіть тоді, коли Вас немає вдома”.                       А.С. Макаренко 

  1. Щоденно цікавтесь успіхами дитини в школі. Запитайте, що цікавого було сьогодні в школі? Про що дізнався, чого навчився? Чи похвалила тебе вчителька? За що? Радійте успіхам малюка, допомагайте йому. Але пам’ятайте, що допомога і контроль не повинні бути муштрою, моралізуванням. Головне – підтримувати інтерес до навчання.
  2. Виділіть школяреві постійне робоче місце.
  3. Привчайте учня до охайності, дбайливого ставлення до власного та шкільного майна, навчальних посібників.
  4. Спілкуйтесь з дитиною, розвивайте її мову. Цікавтесь справжніми проблемами дитини. Намагайтеся вислухати дитину до кінця. Поділитися своїми враженнями – природна потреба малюка.
  5. Допоможіть дитині відчути себе рівноправним членом сім’ї. Вирішуйте справи разом із нею. Нехай вона має свої обов’язки.
  6. Жодного дня без прочитаної книжки!
  7. Дозволяйте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.
  8. Обмежте перегляд телепередач до 30 хвилин на день.
  9. Привчайте дітей до самообслуговування і формуйте трудові навики, любов до праці.

10.Піклуйтесь про здоров’я Вашої дитини. У вільний від занять час надавайте перевагу прогулянкам на свіжому повітрі.

  1. Не допускайте конфліктних ситуацій у присутності дітей. Це знижує Ваш авторитет в очах дитини.

12.Привчайте дитину до зібраності, організованості, відповідальності. З першого дня навчання в школі привчіть Вашу доньку / сина / збирати свій портфель / книги, зошити, інше приладдя  звечора.

У портфелі першокласника щоденно мають бути:

а/ підручники і зошити відповідно до розкладу;

б/ чернетка;

в/ пенал, а в ньому – ручка / додаткова /, простий олівець, кольорові олівці, гумка;

г/ лінійка;

н/ носовичок.

13.Шкільний колектив / клас /- це друга сім’я для Вашої дитини. Сприяйте тому, щоб дитина була рівноправним членом цієї сім’ї – брала активну участь у житті класу, заходах, які проводитимуться в школі.

14.Завжди відвідуйте збори і заняття для батьків.

Пам’ятайте, що  досягти  бажаних  результатів у вихованні та  навчанні дітей  можна  лише з вчителем.

Учитель – Ваш перший порадник і друг, радьтеся з ним.

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *