Дистанційне навчання: як підтримати школяра
Не зважаючи на те, що дистанційне навчання триває вже певний час, досі в різних сім’ях можна почути наступне: «Мені не подобається вдома вчитись! Ти багато вимагаєш!», «Я не буду це робити! Ми не ходимо до школи, то про які домашні завдання може бути мова?!», «Навіщо все це? Я нічого не розумію»…
Завдання дорослих – підтримати, надихнути, бути поруч. Адже школярам і так не просто (бо ж гормони і кризу ніхто не відміняв), а тут іще й повна зміна ритму життя, нові випробування.
Одним з найважливіших факторів успішного дистанційного навчання є правильна мотивація учня. Велику частину часу онлайн-учень проводить в самостійному освоєнні матеріалу. Для цього необхідні концентрація уваги, наполегливість, бажання вчитися. У школі в учнів просто «немає виходу», навіть якщо не дуже хочеться, то все одно вони змушені слухати, що говорить вчитель. На дистанційному ж навчанні велика роль у мотивації лягає на батьків, які мають створити належні умови.
Важливу роль набуває діалог між учителем і учнем. Як письмове, так і усне онлайн-спілкування. Потрібно, щоб учень отримував якісний зворотний зв’язок. Це додатково стимулює його.
Роль батьків:
• цікавитися справами, навчанням дитини;
• допомагати при виконанні домашніх завдань у формі ради, не придушувати самостійність і ініціативність;
• пояснювати дитині, що його невдачі в навчанні – це недолік прикладених зусиль (щось не довчив, що не допрацював);
• частіше хвалити дітей за їхні успіхи, тим самим давати стимул рухатися далі.
Допомога в організації дозвілля.
Зазвичай розпорядок дня у дітей досить звичайний – вранці вони ходять в школу, навчаються, відпочивають і їдять в певний час, потім відвідують гуртки за інтересами, грають з друзями тощо. Під час дистанційного навчання потрібно створити умови щоб дитина мала змогу і навчатись, і гратись, і відпочивати.
Бажано складати розпорядок дня спільно з вашою дитиною і домовитися про те, як ви почнете стежити за його дотриманням. Наприклад, коли батьки знаходяться поза домом, вони телефонують дитині з роботи в момент початку кожного нового пункту розпорядку. Обговорюється, як пройшла попередня дія, і нагадується про початок наступної. При необхідності ви зі своєю дитиною можете придумати систему мотивації і зробити свій розпорядок дня більш ігровим.
Дітей в родині двоє і більше.
Коли в родині більше однієї дитини, то навантаження на батьків збільшується. Звичайно, ідеальним є варіант, коли у кожного з дітей свій власний гаджет за допомогою якого здійснюється навчання. Навіть, якщо це так, головне пам’ятати, що ваша дитина не може стати повністю незалежною і автономною за власним бажанням. Їй потрібна ваша підтримка.
А що ж робити, коли на всю родину лише один пристрій для навчання, а батьки весь час на роботі? Ви можете допомогти їм скласти розклад завдань на кожен день, виписати все, що необхідно зробити протягом дня (виконати вправи, прочитати параграфи, відповісти на запитання). Ввечері залишиться перевірити виконану роботу, та надіслати вчителю. Багато шкіл зробили дошки із завданнями для дітей, які не можуть працювати онлайн. Тож дитина може самостійно прийти і дізнатись всю необхідну інформацію. Аби на вечір у батьків не накопичувалось багато домашніх справ, до їх виконання потрібно долучати школярів. Окрім того, старші діти можуть допомогти із уроками молодшим.
Автор: ЦентрФлоренс